O nás

"V POHODĚ věříme, že každý den je příležitostí k růstu a každé dítě je příležitostí k zázraku."

V POHODĚ nejsme jen "hlídačky dětí" - vytváříme prostor pro každodenní růst, učení a radost. Jsme nadšené lektorky s pedagogickým vzděláním, které svou práci dělají srdcem. Věříme, že každé dítě má potenciál být výjimečné, a naším posláním je tento potenciál rozvíjet.

Jsme hrdé na to, že můžeme být součástí cesty vašich dětí k úspěchu. V POHODĚ skutečně rosteme společně - děti, rodiče i my. Přidejte se k naší rostoucí rodině a dejte svým dětem dar kvalitně stráveného času v prostředí, kde se budou cítit jako doma.

Naše aktivity vycházejí z principů zážitkové pedagogiky, která staví na přirozeném procesu učení skrze vlastní zkušenost. Děti se u nás učí aktivně, pomocí her, experimentů, rolových aktivit a tvůrčích projektů. Tento přístup jim umožňuje lépe porozumět světu kolem sebe a zároveň rozvíjet svou osobnost, samostatnost a radost z poznávání. 


Kdo je POHODA?

Martina Němcová

Martina je maminkou dvou synů, která zasvětila svůj život práci ve školství a rozvoji dětí. Svou profesní dráhu začínala jako učitelka angličtiny a výtvarné výchovy na základní i jazykové škole, také učila češtinu děti s odlišným mateřským jazykem. Nejvíce se však našla v pedagogice volného času, kde může naplno využít svou kreativitu a pestrost nápadů.

Vystudovala vychovatelství na Univerzitě Palackého v Olomouci a má také kvalifikaci logopedického asistenta. Martina je velkou zastánkyní celoživotního vzdělávání – neustále se snaží posouvat dál, absolvovat nové kurzy, semináře a školení, protože věří, že stagnace v pedagogické práci není možná.

Martina nesnáší nudu a stereotyp. Naopak miluje výlety s rodinou, přírodu, cestování a práci s dětmi. Její vášeň pro vzdělávání, nikdy nekončící optimismus a radost ze života inspiruje nejen děti, ale všechny kolem ní. 😊


Denisa Podaná

Denisa je talentovaná mladá pedagožka, která se k POHODĚ připojila jako specialistka na dramatickou výchovu a výuku jazyků. Přestože zatím nemá vlastní děti, práce s dětmi je přirozenou součástí jejího života – tři mladší sestry jí poskytly bohaté zkušenosti s dětským světem. Aktuálně studuje na ekonomicko-právní VOŠ.

V oblasti dramatické výchovy se pohybuje již od dětství – sama 8 let navštěvovala dramatický kroužek, který úspěšně absolvovala, a dnes své zkušenosti předává dál. Kromě vedení dramatického kroužku se s ní děti setkají také jako s pedagogickým doprovodem na našich příměstských táborech. Denisa je také oblíbenou lektorkou angličtiny v jazykové škole. Její výukový styl se přizpůsobuje potřebám každého dítěte – s mladšími žáky pracuje formou hry, zatímco starším studentům dokáže nabídnout systematickou přípravu.

Ve volném čase ráda čte, věnuje se divadlu a cestování, což dále obohacuje její výukové metody o nové inspirativní nápady. Je energická, kreativní a empatická osobnost, která perfektně doplňuje náš tým v centru POHODA. 😊


Jaký je rozdíl mezi námi a školní družinou? Proč jsme se rozhodly opustit prostředí školní družiny a vytvořit POHODU?

Představte si zahradní oázu uprostřed rušného města:

Jarka Miholová

Jarka je máma tří dětí, která nechala naplno rozkvést svou vášeň pro práci s dětmi až po čtyřicítce. Školství ji ale lákalo odjakživa, a tak se rozhodla následovat své srdce a vystudovat vychovatelství na Masarykově univerzitě v Brně a předškolní a mimoškolní pedagogiku v Boskovicích. K dětem přistupuje s empatií a respektem k jejich individualitě, přičemž dokáže objevit a rozvíjet jedinečné talenty každého z nich.

Její přístup k pedagogické práci je založen na vytváření přátelského a bezpečného prostředí, kde se děti mohou svobodně vyjadřovat a rozvíjet. Její nadšení pro děti, nevyčerpatelná energie a otevřený přístup dělají z každého dne nezapomenutelný zážitek.

Když zrovna Jarka nepracuje, jezdí na koloběžce a objevuje krásy hor. Je přirozeně upovídaná, což děti milují, dokáže nejen skvěle poradit, ale také naslouchat. Jarka je pohodová kombinace pedagogického přístupu, přirozené empatie a radosti z pohybu i života. 😊


Zatímco běžná školní družina je jako velký veřejný park plný lidí, kde se děti často ztrácí v davu, naše centrum je jako pečlivě udržovaná soukromá zahrada s vlastním zahradníkem.

V této zahradě:

  • Každá rostlinka (dítě) má dostatek prostoru k růstu
  • Zkušení zahradníci (pedagogové) znají potřeby každé rostlinky
  • Půda je pravidelně obohacována (různorodé aktivity a vzdělávání)
  • Rostlinky si mohou vybrat, zda chtějí růst na slunci či ve stínu (dobrovolnost aktivit)

Je to jako rozdíl mezi:

  • Přeplněným skleníkem, kde rostliny bojují o světlo a prostor (běžná družina)
  • A harmonickou zahradou, kde každá rostlina má své místo a péči (naše centrum)

V této zahradě najdete:

  • Čistý vzduch (příjemné prostředí)
  • Výživnou půdu (kvalitní program)
  • Ochranu před škůdci (bezpečné prostředí)
  • Pravidelnou zálivku (stálá péče a podpora)

Pro rodiče to znamená, že jejich "rostlinky" prospívají v ideálních podmínkách, zatímco oni jsou v práci. Každý večer se vrací k rozkvetlé, spokojené rostlince, která během dne nejen rostla, ale i vzkvétala.